torsdag 23 februari 2017

Bokrea


Ja, jag tror inte att det undgått någon bokfantast i vårt avlånga land om att årets bästa REA startade igår! Bokrean som vi alla väntat på nu så länge!
Jag har inte kunnat hålla mig så jag har ju förbeställt hem en massa böcker, 11 stycken för att vara exakt, ifrån Bokus rea, men det paketet har inte kommit än. så jag hoppas på att det ska plinga till i telefonen om att jag har ett paket att hämta ut här på affären i eftermiddag.

Jag var på mataffären här i går, och i och med det förbeställda paketet från Bokus, samt att jag ska ta mig in till Kalmar och kolla på reautbudet där ikväll, så hade jag satt upp skyddslappar för ögonen för att inte ens ta en liten titt på vad det fanns för utbud. Hur tror ni det gick? När jag närmade mig alla dessa pallar av böcker så sa jag till mig själv att "kika lite kan man ju alltid göra"... Jag lyckades nästan hålla mig från att inte köpa något, så en bok fick följa med mig hem trotts allt.

Detta är Hannah Widell och Amanda Schulman som har skrivit boken Försoningen, som är första delen i deras triologo "Två systrar". Jag såg när de pratade om den här boken på Nyhetsmorgon för ett tag sen, eller om det var hos Malou von Sivers, och nu när jag väl fick syn på den så kunde jag inte hålla mig.

Någon som har läst den och kan uttala sig om vad de tyckte?

2 kommentarer:

  1. Nej det är nog ingen bok för mig, vill ha lite mer spänning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar att ibland läsa lättsamma böcker, emellan de som kräver lite mer tanke:)

      Radera