torsdag 9 mars 2017

Livet tar en annan vändning

Godmorgon på er, eller snarare god förmiddag!
Jag har fått jobb! Ja eller i alla fall timanställd inom hemtjänsten, vilket alltid är något anser jag. Jag som hade en mardröm om att gå hemma och skrota hur länge som helst utan att ha något vettigt att göra om dagarna. Men på mindre än en vecka fick jag börja gå bredvid och kommer ni jobba så gott jag kan.
Blir något helt nytt för mig, då jag aldrig jobbar inom vården tidigare, och så kommer jag även att få vänja mig vid de olika arbetspassen. Men det kommer gå jättebra, och jag är så glad över att livet tar en vändning, åt ett håll man aldrig trodde man skulle gå. Ska bli spännande, eller det är, att prova på något man aldrig gjort tidigare!

Så de där långläsardagarna varade inte länge - men vad gör väl det, jag kommer att ha tid för mina böcker ändå :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar