fredag 3 februari 2017

Bokbloggsjerka 3-6 februari


Utöver Helgfrågan som Mia håller i så har jag även tänkt att hoppa på Annikas Bokbloggsjerka som hon kör varje fre-mån. anledningen till att jag vill vara med även här är för att jag tycker att det är så roligt och gå in och läsa dessa inlägg hos alla andra, så då känner jag att jag med likväl kan hoppa på tåget! :)


Det Annika undrar över denna gången är:
Finns det några författare som du har ”tappat bort” under din läsarbana?

Och ja, det kan jag väl säga att det är. Jag har läst mycket utav Sophie Kinsella och hennes böcker i serien Shopaholic, och jag har alla böckerna i bokhyllan där hemma, men jag har läst fram till "En Shopaholic säger ja" och sen inte tagit tag i fler böcker. Har liksom inte känns någon ork, trotts att dem står där i hyllan och trotts att jag vet att dem är väldigt bra, så tar jag ändå inte tag i dem.

En annan författare är Marita Conlon-McKenna som jag har läst en bok utav, Bröllopsfixaren, men även där inte tagit tag i fler böcker. 

Den tredje och sista författaren som jag känner att jag tappat är Katerina Janouch och hennes serie om barnmorskan Cecilia Lund. Denna serie började jag att lyssna på när jag pendlade två timmar om dagen till och från jobbet, men när jag sen fick jobb på hemmaplan och slutade med ljudbok så har det heller inte blivit så att jag tagit tag i att läsa böckerna istället. Jag gillade serien så det är lite synd, men det är ju inte något som inte går att göra någonting åt heller.

15 kommentarer:

  1. Man läser så mycket så det är lätt att man glömmer bort en författare man läst böcker av tidigare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! och hela tiden hittar man nya böcker och författare man vill läsa!

      Radera
  2. Det finns ju så mycket författare att läsa att det blir en del tapp ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo så blir det ju lätt, när man hela tiden upptäcker nytt!

      Radera
  3. Jag har skaffat mig första delen i Katerina Janouchs serie, men den bara står där i hyllan och ser lite övergiven ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte den var bra! Men har bara lyssnat på dem, så jag hoppas att det flyter på lika bra sen när ma väl tar upp och börjar fortsätta med att läsa serien ):

      Radera
  4. Det finns ju så många författare att det nog är naturligt att man tappar bort vissa på vägen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men så blir det ju lätt när man hela tiden upptäcker nytt

      Radera
  5. Marita Conlon-McKenna har jag nog tappat lite också men Janouch serie har jag läst.

    SvaraRadera
  6. Känner inte till någon av dessa. Förknippar också en hel del läsning med tidigare långpendling till arbete. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju en riktig fördel när man pendlade, att man hade "gratis" lästid under dagarna! :)

      Radera
  7. har inte läst något av Kinsella. Conlon - McKenna har jag läst något av, men inte Janouch

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du många bra böcker framför dig att ta tag i :)

      Radera
  8. Janouch har jag tänkt prova hur länge som helst men det har aldrig blivit. Vet inte varför riktigt :)

    SvaraRadera