torsdag 2 februari 2017

Månadssammanfattning: Januari 2017

Jag tycker att jag har börjat åter väldigt bra, för att vara jag! Jag känner att jag tagit tag i min läsning på riktigt och lagt i en extra växel här nu. Kanske kan det vara så att man blir med triggad av att läsa när man har sin blogg och sin bokinstagram att dagligen kunna uppdatera - något som gör hela intresset ännu roligare. Nu hoppas vi på samma flow under februari månad!

 
Lästa böcker:
1. Bröllopsbekymmer - Madeleine Wickham (319 sidor)
2. Helveteselden - Karin Fossum (234 sidor)
3. Knappt lovlig - Katarina von Bredow (230 sidor)
4. Arvet efter dig - Jojo Moyes (403 sidor)
5. Inbox (1) - Daniel Glattauer  (203 sidor)

Antal lästa sidor: 1390 sidor
Snitt per dag: 45 sidor

Manliga författare: 1 st
Kvinnliga författare: 4 st

Månadens bästa: Arvet efter dig - Jojo Moyes
Månadens besvikelse: Helveteselden - Karin Fossum

Valde även Arvet efter dig som månadens bästa bok för Januari.

Nytt i Bokhyllan: 7 st
1. Boktjuven - Markus Zuzak
2. Katherineteorin - John Green
3. Underkastelse - Sophie Morgan
4. Choklad - Joanne Harris
5. En enda natt - Simone Ahrnstedt
6. Glaskroppar - Erik Axl Sund
7. Jonas Eckel - Karin Fossum

Snyggast omslag:

6 kommentarer:

  1. Arvet efter dig var faktiskt en rätt bra uppföljare :)

    SvaraRadera
  2. Känner inte till hur Moyes skriver. Men, ok, nu känner man sig inte lika lockad av att läsa Helveteselden, tänkte den ev. kunde vara bra annars. ;)

    SvaraRadera
  3. Jag har läst en bok av den författaren men det var inte den där.

    SvaraRadera
  4. Älskade Livet efter dig så jag ser jättemycket fram emot att läsa uppföljaren.

    SvaraRadera
  5. Måste se till att få läst något av Moyes snart...

    SvaraRadera
  6. Arvet efter dig har jag men tyvärr oläst i bokhyllan

    SvaraRadera