fredag 13 januari 2017

Bröllopsbekymmer

 
Titel: Bröllopsbekymmer
Författare: Madeleine Wickham
ISBN: 9780552772273
Språk: Svenska
Antal sidor: 320
Genres: Chick-lit
Utgivningsår: 1999
Utspelar sig i: England
 

Handling:

Vid arton års ålder, i det sommarvarma Oxford , bor Milly tillsammans med sin bästa vän Rupert och hans amerikanska älskare Allan. När Rupert föreslog att hon och Allan ska gifta, bara så att Allan kunde få stanna i landet, verkade det bara lite kul - och för att göra det så äkta som möjligt så köpte hon sig en billig bröllopsklännig och poserade lyckligt framför kameran i parken.

Tio år senare, är Milly en helt annan person. Hon är förlovad med Simon - som är rik, allvarlig, och tror att hon ska vara perfekt - och hon står inför det största och mest genomarbetade tänkbara bröllop. Hennes fruktansvärda hemlighet har hon inte nämnt till någon och hon har nästan övertygad om sig själv att det inte existerar - tills med bara fyra dagar kvar, då kommer hennes förflutna ikapp henne.

Kommentar:

Jag är alltid så taggad - och nästan lite pirrig - när jag ska ge min hän en bok ifrån Madeleine Wickham. Just bara för att jag vet att jag inte kommer att bli besviken. Och likadant var det denna gång. Årets första bok! Här får vi följa med Milly inför planeringen av hennes kommande bröllop och som alltid så lyckas det alltid bli ett mer eller mindre kaos för den stackars huvudkaraktären när Madeleine är i farten och skriver böcker. Så även i detta fallet! Men slutet gott - allting gott:)
Jag tycker om hennes böcker för att man får alltid in ett bra flyt när man läser - dem är lättlästa och underhållande vilket gör den till en bladvändare! Rekommenderar:)
 
Goodreads snittbetyg: 3,4/5
Mitt betyg: 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar