tisdag 10 januari 2017

Sammanfattning 2016


Om man ska sammanfatta mitt läsår 2016 så är det de året då jag äntligen kom igång med min läsning lite mer regelbundet och ordentligt! Jag känner att jag har fått upp andan och jag riktigt längtar efter de stunder jag får tid att sätta mig ner med en bok och bara läsa. Så jag har goda förhoppningar på 2017 som läsår!

Här kommer min årssammanfattning utav 2016:

  • 22 stycken lästa böcker
  • 6418 lästa sidor
  • Årets kortaste bok blev Jenny av Jonas Gardell på 175 sidor
  • Årets längsta bok blev Sista brevet från din älskade av Jojo Moyers på 491 sidor
  • Årets bäst lästa bok blev Tusen strålande solar av Khaled Hosseini
  • Årets sämst lästa bok (som jag inte ens läste ut) var Om det så skulle kosta mig livet av Margaretha Sturesson
  • Mitt snittbetyg för året blev 3,4
  • 16 böcker var skrivna av kvinnliga författare
  • 6 böcker var skrivna av manliga författare
  • 1 bok (När klockan slår fem) var inbunden
  • 21 böcker var pocketböcker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar